Fördelar för tryckerier

Tryckeribranschen har blivit mer och mer konkurrensutsatt och allt fler tryckerier inser att det är nödvändigt att lyfta blicken från papper och tryck till att hitta lösningar som fördjupar affärsrelationen genom att hitta sätt att göra arbetet enklare för kunden.

Leta efter nya möjligheter att bygga långsiktiga kundrelationer.

  • Automatisera enklare trycksaker
    Trycksaker där informationen ändras men upplägget är det samma kan skapas direkt av kunden på Internet genom trycksaksmallar. Företagets grafiska profil behålls och beställningen är komplett när den når tryckeriet.

    Informations- och kursblad, blanketter, etiketter, visitkort och accidenstrycksaker samt mappar är lämpliga att börja med.

  • Samordning av beställningar
    Organisationer med flera lokalkontor kan erbjudas möjlighet att samordna sina beställningar.
    Ni hjälper kunden att få koll på beställningarna.

  • Bli spindeln i nätet - erbjud mer
    Gör det möjligt för kunder att beställa tjänster från externa samarbetspartners via Internet.

    Serva en viktig kund genom att erbjuda dem möjligheten att beställa profilkläder på samma sätt som de beställer visitkort. Beställningen förmedlar ni till er underleverantör.

  • Allt material samlat på ett ställe
    Saknar kunden ett centralt arkiv för lagring av logotyper, annonsmallar och material som skall användas av flera personer kan ni erbjuda detta som en tjänst.

    Olika rättigheter för reklambyrån, lokaltidningen eller återförsäljaren gör det enklare för alla att hitta rätt material.

  • Mervärde till kundens kund
    Ett starkt mervärde är i många fall det samma som en konkurrensfördel. Att hitta lösningar för kunden som skapar ett mervärde till deras kunder är något som bygger långsiktiga relationer i alla led.

    Exempel
    En butikskedja skulle spara mycket tid om annonser, kampanjer eller produktblad kunde anpassas till varje butik. Byrån skapar ett orginalet och tryckeriet tillhandahåller en lösning som anpassar produktbladet så att varje butike får rätt kontaktuppgifter. Uppgifterna finns redan lagrade i en databas och uppdateras av kunden själv. Databasen innehåller även leveransuppgifter så att leverans kan ske direkt till butik.

    Resultatet blir mindre orginalarbete, kortare ledtid samt tydliga och kompletta beställningar.
    Samma upplägg appliceras på annonsmaterial, DR-utskick m.m.

  • Skapa en dialog med byråkunderna
    Byråer har många kunder och brukar vara snabba på att fånga upp smarta lösningar. Se om ni kan hitta någon nisch där ni skulle kunna göra tillvaron enklare för byrån eller deras kunder.

  • Digitaltryck med variabeldata eller tryck på förtryckta papper.
    Med digitaltryck finns alla möjligheter att personifiera tryck och anpassa innehåll och utseende efter målgrupp. Erbjud lösningar där kunden själv kan sköta sina DR-utskick med printing på förtryckta blad med adressering.
    Kanske finns ett önskemål om att göra kundanpassade erbjudanden med personliga rabattkuponger.

  • Fokusera på kunden och funktionen
    Att skräddarsy en lösning för en kund innebär inte längre dyra investeringar i teknik och kompetens.

    Vi på eConcept sköter tekniken.
    Ni kan behålla fokus på kunden.
 
 

Systembyrån AB | Box 82, 501 13 Borås | Besöksadress: Företagsgatan 55, 504 64  Borås | Telefon 0732-517 550

Kontakta oss  |  Sidan använder Cookies  |  Site map 

eConcept AB har bytt namn till Systembyrån AB och blivit en renodlad teknikpartner till företag, tryckerier och byråer som vill implementera händelsestyrd kommunikation och automatiserade processer.

Systembyrån tar hand om det tekniska när du vill komplettera hemsidan, webshopen eller stötta säljkåren med genomtänka verktyg som hanterar digital och fysiskt material och automatiserade kampanjer.

Erbjudanden om t.ex. service och reservdelar och annan självgående kundbearbetning — tajmad till specifika händelser — ger dig många nya möjligheter till merförsäljning och relations- och varumärkesbygge!

Mer information finns på

Systembyrån.